Sabtu, 24 September 2016

Resep Ikan Tongkol Rica-Rica

"Ia beku tuna di dalam penyejuk beku masih ada sudah lama Bu, jangan dimasak-dengan," chirps menurut memberi idea. Pembantu saya adalah seorang peminat semua jenis ikan seperti saya, jadi idea sudah tentu boleh menjadi satu penyelesaian untuk kami berdua. Resep Ikan Tongkol Rica-Rica kegemaran saya adalah asid atau lemak padeh masak dengan santan. Ikan ini mempunyai daging yang kurang ajar, dan kuat supaya ia sesuai kesat jika dimasak dengan sedikit Kuah itu adalah 'nyemek-nyemek'.

Walau bagaimanapun saya perlukan resepi yang mudah, cepat dan boleh dilaksanakan hanya dalam masa kurang dari 30 minit, jadi à rica-rica masakan dan kemudahan la nampaknya lebih sesuai. Ia kelihatan seperti pastri, pinggan Mee goreng dan roti setangkup segera dengan jem belum dapat Scotch growls perut yang berat kita berdua. Kedua-duanya kita? Untuk cepat cair dari yang beku jadi saya terpaksa balutkan ikan dalam ketuhar gelombang mikro.

Bahan membuat ikan tongkol rica rica
- 1 keranjang tongkol pindang isi 2
- 5 siung bawang merah
- 2 buah tomat sedang
- 10 biji cabe rawit
- garam secukupnya
- gula secukupnya

Terus terang saya saya amat jarang sekali melakukannya kerana ia membuatkan bil elektrik rumah Pete menjadi melonjak naik. Beberapa pembaca sering meminta untuk JTT saya bagaimana untuk mencairkan makanan sejuk beku seperti daging, ikan atau ayam yang hanya datang Resep Ikan Tongkol Rica-Rica daripada dalam penyejuk beku. Pengalaman peribadi, jika keesokan harinya saya ingin memupuk satu daripada bahan kemudian bahan beku petang itu saya akan dimasukkan ke dalam pendingin atau chiller.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar